Het is zo ver... - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Quirien Bijl - WaarBenJij.nu Het is zo ver... - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Quirien Bijl - WaarBenJij.nu

Het is zo ver...

Blijf op de hoogte en volg Quirien

17 April 2014 | Spanje, Marbella

Vandaag is het dan zo ver, aangekomen op Eindhoven airport. Onze vlucht naar Malaga vertrekt over een paar uurtjes en nog steeds beseffen we niet dat we alles en iedereen gaan achter laten en voor 5 maanden een heel nieuw leven op gaan bouwen in een nieuw en vreemd land.

Het moment van afscheid nemen was aangebroken, en met tranen in mijn ogen zwaaide ik naar mijn moeder, en mijn beste vriendin Joanna tot ik ze niet meer kon zien staan. Vanaf nu alles alleen doen, in een land waar je de taal niet spreekt. Gelukkig heb ik Sabine, een van mijn beste vriendinnen, dat maakt het al iets beter!

Je weet niet wat je moet verwachten en wat je te wachten staat, ondanks dat dit niet de eerste buitenlandse stage is voor ons, zijn we toch een beetje zenuwachtig.

Eenmaal in het vliegtuig zat er een oudere mevrouw naast ons, waar we een beetje mee gingen kletsen. Zij had samen met haar man een vakantie huis in Marbella en wij vertelden haar over onze stage.

Eenmaal geland zouden we met de bus gaan, als we die konden vinden... en anders met de taxi, de mevrouw die wij hadden leren kennen vertelde ons dat het ongeveer €80,- zou zijn. Aan het wachten op de taxi, omdat we de bus niet konden vinden, kwamen we deze mevrouw weer tegen. Zij vroeg ons of we mee wilden rijden omdat zij toch die kant op moesten en het geen probleem was voor haar en haar man. Dus wij besloten dit te doen. Dat begon al goed, zulke ontzettend lieve mensen zijn er dus tegenwoordig nog wel op de wereld!

Aangekomen in het hotel, Iberostar Marbella Coral Beach, wisten zij in eerste instantie niet wie wij waren en wat wij kwamen doen... het lachen was dus snel veranderd in een hoop vraagtekens. Wij vroegen naar de manager, waar wij naar moesten vragen van het bemiddelingsbureau, maar die was al weg. Daar stonden we dan, begon het nu al zo... maar na een paar telefoontjes bleken ze wel te weten wie we waren en kregen we een kamer in het hotel aangeboden om te overnachten, en wat voor een één?! Jaja een SUITE!

We mochten gaan dineren, en daarna zijn we op ons balkon gaan zitten met een geweldig uitzicht over het zwembad en de zee. We gaan nu heerlijk slapen in een kingsize bed, en zijn benieuwd wat de dag ons morgen gaat brengen en wat voor informatie we nog meer krijgen over onze stage periode.