De eerste officiële werkdag... - Reisverslag uit Nueva Andalucia, Spanje van Quirien Bijl - WaarBenJij.nu De eerste officiële werkdag... - Reisverslag uit Nueva Andalucia, Spanje van Quirien Bijl - WaarBenJij.nu

De eerste officiële werkdag...

Blijf op de hoogte en volg Quirien

19 April 2014 | Spanje, Nueva Andalucia

Om 09:00 uur ging de wekker, we konden ons klaar maken voor onze eerste werkdag. Ontbijt krijgen we van het hotel, maar we hadden al begrepen dat dat erg weinig was en niet de moeite waard was om je bed een uur eerder voor uit te komen.

Om 10:00uur ging de bus van Nueva Andalucia richting Marbella, het hotel ligt precies tussen Puerto Banus en Marbella in. Eenmaal aangekomen bij het hotel werd ons verteld dat we nog niet in de frontoffice mochten werken en we voornamelijk in de backoffice zouden bezig zijn.

We leken wel kinderen van 5, we mochten het "productie werk" doen, zoals zij dat noemde. Nou wat dat inhield waren de welkom enveloppen inelkaar vouwen, dit hebben we ongeveer een halve dag gedaan...Toen was het tijd om te lunchen, we krijgen lunch aangeboden van het hotel en hebben hier 30minuutjes voor, uiteindelijk gingen we weer aan het werk en mochten we ook de cardex doen, de gegevens van de check-in in het systeem zetten. Dit duurde zo lang aangezien de computers hier nog uit het jaar nul zijn, en de systemen waar zij mee werken in het Spaans zijn.

Maar goed! Na een enorm saaie dag waren we om 17:00 uur klaar met werken, en moesten wr tot 17:50 op de bus wachten, ja het openbaar vervoer kan hier nog heel veel leren van Nederland!

Hongerrr? Ja! Dat hadden we wel, onze maagjes die nog geprogrammeerd staan op de Nederlandse tijd qua eten hielden het niet meer. We zijn naar een restaurantje om de hoek van ons appartement gegaan om daar een hapje te eten, gelukkig kan dat heel goedkoop hier!

Avondeten krijgen we normaal gesproken wel van het hotel, maar dat is pas vanaf 18:00uur en het is hetzelfde eten als bij de lunch, erg eentonig friet, paella, vis/vlees, rauwkost.

Morgen zijn we vrij zodat we ook de omgeving wat beter kunnen gaan verkennen!