Het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Quirien Bijl - WaarBenJij.nu Het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Quirien Bijl - WaarBenJij.nu

Het avontuur gaat beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Quirien

16 April 2014 | Nederland, Tholen

Na veel drama en ellende kan ik eindelijk goed nieuws brengen, dit jaar ga ik stage lopen in Spanje!

Maar... wat is hier allemaal aan vooraf gegaan, zoals voor de meeste bekend was zou ik stage gaan lopen in Griekenland. Had bij een bedrijf gesolliciteerd en was aangenomen, alles leek goed te zijn en we zouden eind februari te horen krijgen in welk hotel en ik welke plaats we zouden gaan stage lopen. (Uit mijn klas zouden 7 mensen stage gaan lopen voor dit bedrijf.) Helaas wisten we eind februari nog niet waar we zaten, en er werd ons verteld dat geduld en vertrouwen erg netjes zou zijn, en we zouden begin maart onze plaats te horen krijgen. Ook begin maart wisten we nog niks, het waren zenuwslopende maanden aangezien we allemaal al een ticket hadden geboekt naar Athene, voor 5 mei omdat we daar 2 trainingsdagen zouden hebben. Onze contactpersoon vertelde ons dat de hotels in Griekenland druk bezig waren met promoten van hun hotel op beurzen en daarom nog niet bezig waren geweest met het personeel voor het komende seizoen... Begin april zouden ze echt weten waar wij geplaatst worden nog even geduld en vertrouwen en het komt allemaal goed. Alleen dat vertrouwen was er al niet meer... deze stage is zo belangrijk voor ons als wij dit voldoende afsluiten hebben we ons diploma.

Onze stagebeleider vanuit school vertelde ons dus 1 april toen wij nog niks wisten over een plaats of een hotel in Griekenland, dat we ons erbij neer moesten leggen en een nieuwe stage moesten zoeken. Jaja dat is makkelijk gezegd, als officieel de stage periode 17 april begint, en ik van 6 t/m 10 april op studiereis naar Turkije moet. Dat betekende dus werk aan de winkel. Na veel sollicitatie brieven de deur uit doen, emails versturen etc. en na vele afwijzingen omdat de meerderheid al voorzien was van stagiaires, kwam er toch een goed bericht.

Sabine en ik, hadden ons aangemeld bij een bemiddelingsbureau in Tenerife. Zij mailden ons yerug dat ze plaats hadden voor 2 studenten, alleen niet in Tenerife maar in Marbella. Aangezien de tijd drong en wij zo snel mogelijk een stage plaats wilden hebben vonden wij dit allang prima, en zeg nou eerlijk hoe mooi is het als 2 vriendinnen samen naar hetzelfde hotel kunnen. Dus na veel contact over de mail was het dan snel officieel onze stage in Marbella zou van start gaan op 17 april. Een avontuur van 5 maanden staat op ons te wachten!!!